Brand News – Żałoba marek

Ponad połowa uczestników badania uznała, że marka, której zniknięcia żałowaliby jest niezastąpiona. A gdyby z rynku zniknęła TA marka? Której żałowałbyś najbardziej? O taki mini-eksperyment myślowy poprosiliśmy 1000 respondentów, którzy brali udział w naszym badaniu. Mimo, że to dość szerokie podejście do tematu, postanowiliśmy zaryzykować, aby stworzyć swego rodzaju mapę percepcyjną marek – o jakich[…]

Retail News – Zakupy online

Dokonanie zakupu online deklaruje 43% respondentów Zakupy online dawno już przestały być czynnością egzotyczną, zarezerwowaną tylko dla tych, którzy spędzają życie przed komputerem. Internet dzięki swej dostępności stał się ważną częścią dokonywanych przez nas na co dzień wyborów. Szukając książek, ubrań, czy elektroniki coraz częściej zaczynamy od sklepów internetowych, a między sklepowymi półkami spacerujemy ze[…]

Retail News – Planowanie zakupów

Codziennie podejmujemy dziesiątki decyzji. Tych bardziej i mniej ważnych. Nie ma lekko, a rynek mnoży nam możliwości wyboru. Tesco, Auchan, Carrefour, Dino, Biedronka, Lidl, czy Kaufland? Masło marki x, y czy z? Każdy z nas robi zakupy, z mniejszą lub większą częstotliwością i rozmachem. Wszyscy też używamy innego klucza wyboru. Dla niektórych będzie to niska,[…]

Retail News – Handel w niedzielę

Jedynie 18% badanych osób uważa, że handel w niedziele powinien być całkowicie zakazany Od wielu miesięcy trwa publiczna dyskusja w związku ze zgłoszonym przez „Solidarność” projektem ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. Niespełna miesiąc temu projekt został pozytywnie zaopiniowany przez rząd, jednak nie został jeszcze wypracowany ostateczny kształt ustawy i zasady według jakich ograniczenie ma[…]