Badania Jakościowe

FGI (Focus Group Interviews) to jedna z najpopularniejszych metod badań jakościowych. Jest to forma dyskusji grupowej kontrolowanej przez moderatora i prowadzonej na podstawie wcześniej przygotowanego scenariusza rozmowy. Przebieg wywiadu jest rejestrowany. FGI stosuje się najczęściej do testowania nowych konceptów, np. logo, opakowania czy reklamy oraz do badania zachowań konsumenckich. Zaletą badania jest jego twórczy i inspirujący charakter oraz możliwość pogłębionej analizy tematu.

IDI (Individual In-Depth Interview) to druga najpopularniejsza metoda badań jakościowych. Polega ona na rozmowie moderatora z respondentem w celu dotarcia do pożądanych informacji, ale także poznania postaw, intencji i motywów działań badanego. Rozmowa prowadzona jest według wcześniej ustalonego scenariusza, jednak ma otwarty charakter – moderator może dopytywać, pogłębiać wybrane wątki. Wywiady IDI przeprowadza się m.in. w sytuacjach, gdy dostęp do wybranych grup do badania jest trudny lub gdy rozmowa dotyczy tematów drażliwych, kontrowersyjnych, o których większość ludzi nie chciałaby rozmawiać na forum. Podobnie jak w przypadku grup fokusowych, przebieg IDI  jest zazwyczaj rejestrowany, co umożliwia przeprowadzenie pogłębionej analizy wyników na podstawie informacji uzyskanych w całej serii niezależnych wywiadów.

MANDS dysponuje też platformą do przeprowadzania jakościowych badań online – FoBo. Fokusy prowadzone w internecie w formie Focus Boardów, czyli FOBO, stają się coraz popularniejszą formą przeprowadzania badań jakościowych. Stale się rozwijamy i poszerzamy naszą ofertę dlatego też oprócz najlepszej sali fokusowej we Wrocławiu posiadamy profesjonalne narzędzia do przeprowadzania badań w internecie. Nad wszystkimi projektem, tak offline jak i online pracuje zawsze sztab ekspertów, którzy chętnie pomogą Ci zrealizować każde badanie.