Internet wg nastolatków – wyniki badań jakościowych

Pokolenie dzisiejszych nastolatków właściwie nie pamięta tych zamierzchłych czasów, kiedy świat obywał się bez Internetu. Młodzi ludzie zapytani o to, jak wytłumaczyliby komuś czym jest Internet reagują zaskoczeniem. Poproszeni o próbę stworzenia tego rodzaju definicji najczęściej mówią, że jest to miejsce, w którym jest wszystko czego szukasz (i dużo więcej), w którym znajdzie się na[…]

Okiem przedsiębiorcy – Pracownicy z Ukrainy

Jedynie 30% przedstawicieli firm uważa, że pracownicy z Ukrainy zabierają pracę Polakom Napływ pracowników ze wschodu obserwujemy już od tak dawna, że nie można mówić ani myśleć o nim w kategoriach chwilowego trendu. Świadczyć o tym mogą m.in. powstające agencje pośrednictwa pracy specjalizujące się w pozyskiwaniu pracowników z Ukrainy, a z drugiej strony – inicjatywy[…]

Brand News – Żałoba marek

Ponad połowa uczestników badania uznała, że marka, której zniknięcia żałowaliby jest niezastąpiona. A gdyby z rynku zniknęła TA marka? Której żałowałbyś najbardziej? O taki mini-eksperyment myślowy poprosiliśmy 1000 respondentów, którzy brali udział w naszym badaniu. Mimo, że to dość szerokie podejście do tematu, postanowiliśmy zaryzykować, aby stworzyć swego rodzaju mapę percepcyjną marek – o jakich[…]

Retail News – Zakupy online

Dokonanie zakupu online deklaruje 43% respondentów Zakupy online dawno już przestały być czynnością egzotyczną, zarezerwowaną tylko dla tych, którzy spędzają życie przed komputerem. Internet dzięki swej dostępności stał się ważną częścią dokonywanych przez nas na co dzień wyborów. Szukając książek, ubrań, czy elektroniki coraz częściej zaczynamy od sklepów internetowych, a między sklepowymi półkami spacerujemy ze[…]

Retail News – Planowanie zakupów

Codziennie podejmujemy dziesiątki decyzji. Tych bardziej i mniej ważnych. Nie ma lekko, a rynek mnoży nam możliwości wyboru. Tesco, Auchan, Carrefour, Dino, Biedronka, Lidl, czy Kaufland? Masło marki x, y czy z? Każdy z nas robi zakupy, z mniejszą lub większą częstotliwością i rozmachem. Wszyscy też używamy innego klucza wyboru. Dla niektórych będzie to niska,[…]